Monday, April 30, 2007

Forgiveness

"The weak can never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong." - Gandhi

I've recently been asked for forgiveness by someone. And while I'll refrain from airing out exactly what the offense was, just know that it's some shit you only see on TV. You never ever think you'll come across someone in real life bold enough to pull such shit.

So the question that Im posing to any viewing eyes along with myself is this : What is unforgivable? What determines the line to be crossed in which you know that you couldnt forgive someone?

Pretty much for me.....unless you kill my mom or any of my close fam and friends...in time I can usually forgive. I just think it's pointless harboring that much negative energy towards someone. Refusing to forgive is essentially allowing someone to have a power over you. I know I've had to forgive people in the past and I've had to ask for forgiveness as well. We all know of the term to 'Forgive and Forget'.....but is it possible?

I can forgive, but I dont ever forget.

What do yall think?

6 comments:

It is What It Is... said...

It was not an accident that I read this post this morning...geeze! I so needed to read this...Thx...

I've been struggling with forgiving someone and I realized that forgiving that person is not for them...but its for me...

tjeanise said...

Refusing to forgive is essentially allowing someone to have power over you.

That's it in a nutshell-certainly easier said than done.

T.C. said...

i agree with both of the previous posts...a good book is called "forgive and love again" its about all the different types of relationships that we all come across and deal with, family, friends, love, whatever...

forgiveness is for you, its for you let go, let go and let YOURSELF have peace...it really is for you...so let it go, forgive, move forward, and as my daddy said just to me today, "its a lesson learned, but never let the same dog bite you twice"

sooo...my sweet teej....forgive

Blu Jewel said...

i NEEDED to read this also. i've forgiven the person as the catalyst to healing myself, but i need to let said person know their offenses in order to complete the cycle. i'll never foret, but i too can forgive.

Sun said...

Teej, forgiveness will free your soul. However, never forget, to forget allows it to happen again.

Just protect yourself. Believe me, I am going thru an unbelievably made for tv situation as well and if I didn't forgive, I would be crazy right now. But bet that I damn sure will never forget.

j.a.c. said...

There's nothing that is unforgivable. Sure the concept can be difficult, but forgiveness is more so for yourself than it is for the person you're apologizing to.

Check out what the Bible says about forgiveness. That's always a great resource to consult.